22 Temmuz 2013 Pazartesi

Kayısılı, üzümlü Ramazan hoşafı Tarifi

“Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben onlara çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar.”(Bakara: 186)

Selamun aleykum sevgili Dostlarim ,Biliyorsunuz ki hoşaf  ramazan ayında çok tercih edilen bir lezzet serinletici ve aynı zamanda metobolizmayıda  son derece hızlı çalıştırıyor, ramazan ayı boyunca  düzensiz yeme tablosu olduğu için yani biliyorsunuzki akşam ve gece yamekleri kilo aldırır sizlerde hem düzenli bir şekilde orucunuzu tutup hemde kilo almayı pek istemiyorsanız, sizlere hergün ramazan ayı boyunca mutlaka hoşaf tüketmenizi öneriyorum. 


Malzemeler:

1,5 su bardağı kuru kayısı
1 çay bardağı kuru üzüm
1 su bardağı toz şeker
1,5 litre su

Yapılışı:

Kuru kayısıları sudan geçirip bıçakla 4 parçaya bölün. Üzümleri de sudan geçirip süzülmeye bırakın.
Su ve şekeri tencereye alıp karıştırarak kaynatın.
Şeker eriyip su kaynadıktan sonra kuru kayısı ve üzümleri tencereye ekleyip 10-15 dakika kayısılar yumuşayıp üzümler şişinceye kadar kısık ateşte kaynatın.
Hoşafı ocaktan alıp oda sıcaklığına gelinceye kadar bekletin. Buzdolabında soğutup servis yapın.
AFIYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder